Tågluffen - Amsterdam

Heeej! Det var inte igår direkt. Sedan sist jag var inne här har jag och Alice varit ute och tågluffat. Det blev dock mer tåg/buss luff skulle jag säga då balkanländerna inte riktigt har utvecklat sina järnvägar haha. Tänkte dela med mig av lite bilder från resan även om jag inte tog särskilt många. 
 
Första stoppet var Amsterdam. Vi åkte tåg i 17 timmar med x antal byten för att ta oss dit men till sist anlände vi sent på kvällen den 30 juli. Dagen efter så tog vi tunnelbanan in mot centrum för att gå på riksmuseet. 
Vi gick omkring på riksmuseet i ganska många timmar. Det fanns så himla mycket att kolla på och en väldig blandning av konst, föremål från alla århundraden osv. Vi fikade även supergott fika på cafét som fanns på museet. 
 
Vi gick vidare och såg bland annat en park, lite konstverk och många fina gator. Vi letade därefter upp en båt som kunde ta oss runt på kanalerna i Amsterdam och tur som vi hade avgick det en bara 10 minuter efter vi bokade in oss. 
 
Vi åkte runt på i princip alla kanaler i en båt med ca. 10 andra personer och en guide som körde båten. Det var sååå mysigt! Verkligen en av höjdpunkterna på hela resan. Jag har aldrig varit i en stad som har så otroligt många kanaler förut och det var så vackert. 
 
Efter båtturen så gick vi omkring på stan, besökte Red light District och åt pizza på kvällen. Dagen efter gick vi också ett bra tag på stan och åt supergoda pannkakor. :-) Amsterdam var verkligen en otroligt vacker stad! Väldigt konstig bara med alla droger offentligt, men det tänkte man bort efter ett tag. Rekommenderar verkligen alla att åka dit! På eftermiddagen tog vi tåget vidare mot Bryssel, men det kommer i nästa inlägg!
Publicerat i Resor