Hello again.

Här har det ekat tomt ett tag! Har bl.a. berott på att jag & johan lämnade in vårt gymnasiearbete i fredags och hade opponeringen i onsdags, så har vart lite fokus på det. Sen har mamma opererats i tisdags, har vart hos henne både igår och idag på sjukhuset några timmar, imorgon kommer hon äntligen hem! :-)

För övrigt har jag och mamma satt igång med ett nytt pussel projekt, förra gången var det delfiner, alltså mycket blått.
Nu är det fåglar och träd, alltså mycket grönt haha.. Men det ska nog gå! har pillat med det lite redan hoho.
Imorgon är det HELG. Finally. Blir myskväll med Johan och på lördag är det melodifestivals-mys med Elin!! :) ha det braaa!

(vet inte varför första bilden blev så "disig" typ? sorry for that.)

Under toscanas sol.

Råkade av en slump sätta på denna film som gick på tv ikväll. Den blev ganska omgående en av mina favorit filmer.
Jag vill så gärna flytta till en mysig liten grekisk gammal stad i framtiden och trots att detta är Italien så får man ändå en sån bra känsla för det är gamla vackra städer och åh, så himla mysig film. Rekommenderar den starkt!

För övrigt däckade jag när jag kom hem idag, sov från halv sex till nio så får se om jag lyckas somna nu ikväll, haha!
Imorgon blir det melodifestivalsmys med Johan, ska va lite kattvakt åt min systers katter. ha en fin helg!

Lanzarote dag åtta, fredag.

På fredagen var det dags för hemfärd. Vår mat var slut så vi bestämde oss för att äta hotellfrukosten, vilket inte var någon höjdare. Supertråkig frukost tyvärr, särskilt om man jämför med den gudomliga frukosten jag åt varje dag på kreta när jag var där i september.

Vi packade och fixade oss och lyckades även hinna med att få lite sol på taket innan det var dags att lämna. Lite av vår stora fina lägenhet, var otroligt egentligenhur billigt vi bokade för och fick en så pass stor lägenhet! Innan bussen kom för att hämta upp oss hade vi fått ett sms att planet skulle vara en timme försenat, ingen big deal tänkte vi, lämnade hotell Tabaiba för sista gången och begav oss mot flygplatsen.

Väl på flygplatsen checkade vi in vårt bagage, köpte lite chips och satte oss för att vänta. Rätt kul egentligen för hade kanske hört en svensk familj på hela vår resa men på flygplatsen vimlade det av svenskar. Väl där så gick tiden och trots att det gått över en timme så fick vi inte gå ombord. Till slut kom det en från ving och sa att vårt plan var tvunget att åka till grann-ön för att hämta delar till ett annat flygplan så vi skulle inte åka ifrån Lanzarote förrän halv8. Och vi hade anlänt till flygplatsen vid 13. Så det blev en himla massa väntande, men konstigt nog gick tiden rätt fort. Vi fick även en matkupong som kompensation för förseningen och kunde äta på flygplatsen.

Vi satt mest och läste och det var väl det som gjorde att tiden gick så himla fort. Till slut kom vi ombord på flygplanet, och istället för att vara i göteborg vid 20 tiden så var vi där runt halv 2 på natten. Blev en mycket längre dag än vi hade tänkt oss men det gick. Sov faktiskt en del på flygplanet, vilket jag aldrig kan annars ;-)

Det var det sista inlägget om Lanzarote.
Det var en super mysig resa som verkligen behövdes i november mörkret och som var så värt pengarna. ♥

trettiosex

Namngivning.

I söndags var det namngivning för min brorsson Ben, har aldrig varit på det förut men det var mysigt och fint. :-)

Nu är sportlovet över.. jag längtar redan tills påsklovet. negativ? lite kanske. just nu.
Är så himla utmattad och skoltrött. Hade gymnasiet varit 1 år till hade jag hoppat av, skojar inte.
Nu ska jag fortsätta kolla på greys och låtsas som om skolan inte existerar, hoppas ni har haft en bra skolstart.

Hallon smoothie.

Dagens smoothie: hallon, blåbärsyoughurt, apelsinjuice och havregryn.
Den blev liite för söt, tog nog lite för mycket apelsinjuice, men var supergott ändå!

Glad alla ♥ dag hörni! kom ihåg att det är kärlekens dag, och det innebär kärlek till vem som helst! (inte bara flickvän/pojkvän)

RIGHT NOW.

detta går på repeat hos mig just nu, love it.

Sportlov in my ♥.

Både igårkväll och idag när jag vaknade snöade det hur mycket som helst! var sån där riktig "astrid lindgren-snö" som jag kallar det, stora flingor som sakta ringlar ner. såå fint! Både bilderna är från igår, måns följde med mig och emmy när vi fotade lite utomhus.

Idag har jag vart hemma hos min bror och hans sambo och vart lite halvt barnvakt åt min brorsson Ben, jätte mysigt.
Nu ska jag gosa ner mig och kolla på grey's, kan det bli bättre?

Black & white.

Emmy, 12 februari 2014.

Emmy har varit här sen igår, och åkte precis hem. Innan hon åkte hem idag så fotade jag henne lite, vissa bilder blev riktigt coola. Såhär såg det ut när vi började fota och hon bara hade "lite" smink, haha. resten kommer någon annan gång!
Ikväll ska jag bara ta det lugnt och mysa, önskar sportlovet aldrig tog slut! kram

Iphone 5c.

I onsdags kom en ny, fin och vit iphone 5c hem till mig! Behövde byta abonnemang & min mobil var kass så blev så. Jätte glad, den går hur mycket snabbare som helst än min förra, som var en iphone 4. :-) var ett erbjudande på just färgen blå och vit, så tog en vit.

Har fått sportlov sen sist vi hördes! Hur skönt som helst. Inledde sportlovet med att fira min mamma i fredags som fyllde år :-) Sen lördag-söndag umgicks jag med Johan, myspys. Idag ska jag till jönköping med mamma & kanske min syster för lite shopping, hoho.
Hoppas ni har ett bra lov, för det har jag!

Lanzarote dag sju, torsdag.

På torsdagen hade vi bestämt oss för att spendera dagen vid stranden så vi traskade iväg och tur var det för heela dagen var solig.

först kom vi till den stranden vi hade vart och kollat in en annan kväll, men den var lite halvful, halvtom och allmät tråkig. då kom en snäll kille fram till oss som sålde solstolar och sa att om vi gick lite längre kom vi till den stora, finare stranden. så vi gick vidare & jag köpte mig en solstol för dagen för usch vad jag avskyr att ligga direkt på sanden haha. men stranden där var verkligen hur fin som helst, var omringat av stenar typ. där var vi hela förmiddagen tills vi bestämde oss för att motvilligt gå iväg och äta lunch. (bilderna är knappt redigerade, det VAR så fint.)

Vi åt på den italienska restaurangen som vi ätit på två gånger tidigare, åt pizza har jag för mig & det var goott.

efter lunchen gick vi tillbaka till vårt ställe på stranden och båda doppade sig i havet, vilket konstigt nog var mycket varmare än vår pool.. sen låg vi där så länge det bara gick och gick till slut upp för att ta en taxi tillbaka till hotellet, var för lata för att orka gå tillbaka.

väl tillbaka på hotellet duschade vi och jag passade på att ta lite bilder där vi bodde för att inte glömma hur det såg ut.
vi orkade inte gå ner till den "stora" staden, så vi hamnade på en mysig restaurang i det samhället som låg närmast oss. här åt vi vår sista middag på Lanzarote, satt och pratade om allt mellan himmel och jord.. haha, det som nämndes vid det bordet skall ICKE nämnas här iallafall! Det var supermysigt, sen gick vi lite i några affärer och packade lite när vi kom hem innan vi la oss.

Hallon & apelsin smoothie.

Var inte i skolan idag & eftersom jag då hade mer tid på morgonen gjorde jag mig en smoothie med apelsinklyftor, hallon och juice, såå himla gott. Annars har dagen bestått av plugg, har en historia inlämning till fredag som jag inte kommer någon vart med, ska fortsätta nu, vi hörs när vi hörs. kram