Onsdagen den 15 juli

På onsdagen åkte vi in till Kalmar för att gå på stan. Vi fikade en himmelsk god jordgubb & rabarberpaj på ett jättemysigt kafé och gick i lite affärer. När vi kom hem åt vi pastasallad och solade. Jag, mamma och alice gick en liten promenad lite senare med annars tog vi det mest lugnt.

SMILE

T-shirt new yorker
Jeans gina tricot

Ikväll kommer familjen hit och äter och jag inviger min nya t-shirt som jag köpte i Kalmar. Bra budskap!

Victoriadagen

På tisdagsmorgonen kom min syster med tåget för att spendera några dagar i stugan med oss så mamma var och hämtade henne.

Det var även Kronprinsessans födelsedag den dagen och de senaste ca. 8 åren har vi alltid gått på victoriadagen på kvällen och även haft sittplatser de senaste åren. Men iår kände vi inte riktigt för det och skulle även på Roxette på lördagen så det blev helt enkelt inte så. Istället bestämde vi oss för att åka upp till Solliden där Victoria firas mitt på dagen istället. Det var så roligt! Man fick komma så nära en stor del av kungafamiljen och jag fick gratta Victoria personligen och ta i hand med henne, så ja det var nästan roligare än firandet på kvällen brukar vara. Efter vi vart där åkte vi och åt glass i hamnen innan vi åkte till stugan igen och åt middag och tog det lugnt.

Måndagen den 13 juli

(tog inga bilder med kameran denna dagen så hade bara några från mobilkameran)

På måndagen åkte vi in till Kalmar ganska tidigt för pappa skulle ta tåget hem. När vi släppt av honom och sagt hejdå åkte vi till Modehuset utanför Kalmar och shoppade en bra stund innan vi åkte till stugan igen. En stund efter vi kommit hem så följde jag med våra grannar till Borgholm en sväng och gick runt lite. Myste i hamnen, såg lite kändisar som var där pga victoriadagen som var dagen efter, åt lite och åkte hem runt 21 på kvällen. Väl hemma åt jag varma mackor med mamma och tittade lite på tv innan vi la oss.

Sunset

Två bilder från en fin solnedgång på Öland.

Allvaret

På söndagen en stund efter vi vaknat och ätit frukost begav vi oss iväg till Allvaret för att titta lite och gå med hundarna.

Där hittade vi bl.a. dessa blommor som jag aldrig sett innan och som påminde om polkagrisar haha.

Efter vi gått en stund åkte vi vidare till Eriksöre som är en camping nära vår stuga där hundar får bada så Alice fick bada lite, hon blev såå glad haha. Sen åt vi pizza på restaurangen på campingen innan vi begav oss till stugan igen.

Där hade pappas gamla jobba-kompis anlänt tillsammans med sin fru och deras hund Leo som också var en golden och som Alice blev helt GALEN i. Hon blev verkligen förälskad som vi sa haha. Efter vi fikat med dem gick jag över några timmar till grannarna och spelade massvis med kort och pratade.

När jag gick tillbaka till oss var det dags för grillat igen och sen gick vi en promenad med vovvarna i solnedgången och det var så himla mysigt! Vi la oss relativt tidigt på kvällen och de sov över i sin husbil på gården.

(Har avstått ifrån att publicera många bilder på människor och så för att jag inte vet om de vill vara med på bild eller inte, därför är det så få bilder!)

Liten vovve

Efter att ha jobbat en vecka på sommarfritids så tog jag tåget till Kalmar fredagen den 10 juli. Jag kom fram på kvällen där både mamma & pappa mötte mig. Vi begav oss till stugan där vi åt varma mackor och tittade på tv innan jag la mig, var hur trött som helst efter en lång jobb-vecka. Dagen efter kom våra goda vänner till familjen och vi åt grillat och hade det trevligt. Jag sov dock en del av dagen för jag kände mig så dåsig av någon anledning och behövde verkligen vila. De enda bilderna jag tog på lördagen var ett gäng på den här sötnosen som är våra goda vänners lilla valp. Viggo heter han och är hur mysig som helst! Vi la oss ganska sent på kvällen och mamma berättade för mig att jag somnat med lampan tänd och mobilen i handen när hon kom upp och skulle sova så nog var jag trött alltid!

Jag är fortfarande i stugan men just nu med Johan. Lånar hans internet därför har jag möjlighet att göra ett inlägg. Får se när lite mer bilder dyker upp! Ha det bra tills dess :-)

På repeat just nu

Fina Molly med en himla bra låt.

Massor av bad

Hej! Här går det undan och plötsligt är det fredag. Vad har jag gjort sedan sist? Förra helgen blev det massor av bad för min del. Först på fredagen tillsammans med fritidsbarnen på jobbet, på lördagen åkte jag och mamma till en strand och badade och på söndagen var vi ute hos våra vänners stuga som ligger vid en sjö och badade där. Hur mysigt som helst, älskar verkligen att bada på sommaren!

Denna veckan har jag jobbat varje dag och ska strax iväg till jobbet nu med. I måndags hade jag myskväll med Hanna som jag inte träffat på jättelänge och det var så kul! Sen tisdag-torsdag sov min syster över hos mig och inatt har Johan sovit här, en bra vecka helt enkelt trots att jag är hur trött som helst. Idag jobbar jag bara till halv 3 sen ska jag ta tåget till Öland och spendera över en vecka där, så vi får se när vi hörs igen! Ha det så bra tills dess :-)

fyrtiotre

Nya gå-skor

När jag och mamma var på Köpstaden i lördags så gick vi in i en liten sportaffär där jag tittade lite efter ett par nya gå-skor och hittade då dessa! Provade lite olika men de här kändes bäst. De skulle dessutom ha kostat 1400 egentligen men var nedsatta till 800 (!) och han i affären sa att de var verkligen värda pengarna. De var också väldigt bra om man har ont i fötterna av att gå tydligen, så jag köpte dem! Hade aldrig hört talas om märket förut (asics) men jag är ju inte så himla medveten när det kommer till sportsaker precis så har bara hört talas om typ nike och adidas förut haha. Lite tråkigt bara att de är rosa då mina gamla var rosa också. Men lite annorlunda är dom mot de gamla och köpte de inte direkt för utseendet, (för då hade jag inte valt dessa kan jag säga haha) men jag är nöjd ändå!