Tillbaka på Öland

Som rubriken säger så har en ny termin dragit igång i Kalmar och jag och marsvinen har flyttat tillbaka till Öland!
Dags för år 2/3 och jag hoppas verkligen att det här året går lika fort som förra året. Vår första kurs i år heter "Tv/Video 2" och det är väl inte riktigt min favoritkurs om jag ska vara ärlig. Det är sjukt långa dagar och det är så himla mycket man ska lära sig både när det gäller kameraiställningar, redigeringsprogram, ljussättning och ljud osv. Samtidigt tycker jag det är roligt att filma.. men jag föredrar att filma med min systemkamera utan massa press haha. 
 
Iallafall, mamma följde med mig ner hit till Öland i lördags och stannade ända till tisdagen, supermysigt. I torsdagskväll kom pappa hit och han stannade till idag, så hittills har jag inte behövt vara så mycket själv och det har varit jätteskönt. Men nu är jag själv igen och tänkte laga lite mat senare så jag får med mig matlåda imorgon. Jag borde kolla igenom lite skolgrejer men jag får se om jag orkar, annars blir det häng i soffan hela eftermiddagen. Hoppas ni har det bra, trots att hösten är på gång!
Publicerat i Livet