Blackfish

För drygt en vecka sedan såg jag den här filmen hemma hos Sofia och Sebbe. Jag hade hört talas om den innan men hade aldrig sett den förut. Det är en dokumentär om späckhuggaren Tilikum och hur späckhuggarnas liv ser ut i fångenskap. Även om jag har vart emot akvarium och djurparker i många, många år så var det ändå väldigt intressant att se dokumentären och få se hur det ser ut inifrån. Det är verkligen fruktansvärt, jag hittar inte ens ord för hur hemska människorna är som gör detta eller de som går och stödjer djurparker där dessa djur finns. Tilikum är nu död och fick aldrig uppleva frihet igen utan dog på Seaworld. Men än finns det hopp om frihet för de späckhuggarna som fortfarande lever i fångenskap. Jag rekommenderar verkligen alla att se den här filmen, nu! 
 
#1 / / Hanna:

Så fin dokumentär!!!

Svar: Visst är den!! Sjukt bra.
Emma