2017 - del ett

Precis som vanligt kör jag en årsresumé för att minnas tillbaka på det gånga året, så let's go! 
(Har fotat otroligt lite med min kamera iår dock så lär bli många mobilbilder tyvärr..)
 
Det nya året firades in i Båstad tillsammans med Johan, Annie och Erik, supermysigt! Vi åt god mat, spelade spel och tittade på raketerna på stranden. Jag var hemma i drygt en vecka efter nyår och hemma umgicks jag med Emelie, kollade på film hos Sofia och Sebbe, umgicks med Jossan och Emmy, gick på bio med mamma och pappa och pluggade. Den 11 januari åkte jag motvilligt tillbaka till stugan på Öland. På helgen där kom Johan till mig för att fira vår 5-års dag, vi gick på spa och åt på Pinchos. Veckan efter började jag en ny kurs och mamma kom till mig på helgen och även vi åt på Pinchos, hihi. Helgen efter det kom Sofia, Sebbe och Ella till Öland så jag hade sällskap varje helg i januari, så mysigt. ♥
 
Februari började med att jag spelade in min egna gestaltning till tv/video kursen i skolan. Jag tittade på melodifestivalen tillsammans med Emelie, hade tenta och Johan kom en helg till stugan. I mitten av januari åkte jag hem torsdag-måndag och firade bland annat mammas födelsedag i efterskott, fikade med Emelie och tog det lugnt. Tillbaka på Öland hängde jag med både Emelie och Emma och våndades över den nya jobbiga kursen Rätts och förvaltningsjournalistik som precis dragit igång men försökte tänka bort det genom att färglägga i mina målarböcker. 
 
I början av mars åkte jag återigen hemåt för att plugga inför tentan i en vecka. När tentan var över åkte jag hemåt igen och umgicks med Johan, träffade Hanna och bara tog det lugnt. När jag väl åkte tillbaka igen kom mamma till Öland och umgicks, då hittade vi bland annat en granne som sålde ägg som jag blev glad över. I slutet av mars kom Malin till stugan. Vi åt på pinchos, gick på stan, åt våfflor och hade det supermysigt. Veckan efter kom pappa ner till Öland men jag tog tåget hemåt dagen efter. Jag fick även hem min nya dator i början av mars. 
 
Första april tillbringade jag i Göteborg tillsammans med Emmy på Vegovision och efteråt sov vi hos henne i Halmstad, så mysigt! I mitten av april var jag hemma en helg och då umgicks jag med Emelie och Johan och åt middag med familjen. När jag åkte tillbaka mot Öland hängde Emmy på några dagar vilket var jättekul :-) Åt på pinchos med några klasskompisar och sov över med Wilma. Pluggade mycket inför Rättsjournalistik-tentan och när den var över kom Johan till Öland. 
 
I maj startade vi den sista kursen för året, radioproduktion. Jag och Emelie jobbade ihop och det var en superrolig kurs :-) Första helgen i maj kom mamma och pappa till Öland och i mitten av maj provade jag på att jobba på katthemmet i Kalmar för att kunna volontärarbeta där senare. En konstig dag i maj var det helt plötsligt snö överrallt?! Det var Eurovision final och mamma och hennes vänner tillbringade en natt i Kalmar. Jag hängde på dem till mysiga små ställen med konst på Öland och åt god mat. Umgicks mycket med grannarna och på Kristi himmelsfärd åkte jag och Emelie till Astrid Lindgrens värld för att se vår klasskompis Pontus uppträda som Dunderkarlsson. Vi hade såå fint väder och hela dagen var så himla mysig! Efter dagen åkte jag hem en helg och då umgicks jag med Johan, Emelie coh träffade släkten. Firade morsdag med familjen och åt brunch på ett fik. Sen åkte jag tillbaka till Öland för det sista i skolan innan sommarlovet. 
 
Den 1 juni fick vi sommarlov och jag stannade kvar en natt extra på Öland för att fira in sommarlovet med tjejkompisarna i skolan och åt tacos. Jag åkte hemåt och var hemma i två dagar innan det var dags att åka till underbara Albanien en vecka med Johan. När vi kom tillbaka umgicks jag med Emelie, sov en natt i Halmstad hos Emmy och firade Sofias födelsedag. Sen var det dags att ta mitt pick och pack och åka till Malin i Växjö. Där skulle jag spendera hela sommaren och jobba som lokalreporter på Smålandsposten. Det var långa dagar och i början var jag helt slut av alla nya intryck men sååå kul hade jag! Det blev midsommar och den tillbringades i Bankeryd hos Johan tillsammans med Annie och Erik. Vi åt god vegetarisk midsommarmat och hade det mysigt. Sista helgen i juni åkte jag hemåt och var bland annat på stan med mamma. 
Publicerat i Livet