Stockholm, del 1

Den 10 maj, alltså i tisdags, rullade jag och mamma hemifrån med destination Stockholm! Anledningen var Eurovision semifinalen som vi lyckats få biljetter till för ett par månader sedan, men vi hittade även på en massa andra saker. 

Vi stannade till på vägen vid Brahehus strax utanför Gränna. Så fin slottsruin och utsikten var helt magisk med de fina åkrarna och husen, Vättern och Visingsö. Vi stannade också till i Norrköping och åt mat på Max innan vi kom fram till Stockholm.

Väl framme på hotellet slängde vi in väskorna och bytte om till svalare kläder. Sen gick vi till närmsta tunnelbana och åkte mot Kungsträdården där det var lite evenemang pga. Eurovision. 

Där fanns även City skyliner (har för mig den hette så), som var uppsatt pga. Eurovision. Det var ganska dyrt för bara 7 minuters åktid, men det var det värt för det var sååå vackert att få se Stockholm så högt uppifrån. Den snurrade med så det blev verkligen en panorama vy :-) 

Efter vi åkt den gick vi vidare, men vad vi gjorde då visar jag i nästa del! 
Publicerat i Resor
#1 / / Lili:

Kul med ett huvudstadsbesök och åh vad fint det är där utanför Gränna! Jag har aldrig varit där och måste nog nästan kolla på en karta för att veta exakt var det ligger. Kanske kan det bli ett stopp där på vägen till eller från Jönköping nästa vecka.

Svar: Ja det var jätteroligt! Ja eller hur, nä jag hade aldrig varit där innan men kan tänka mig att det måste vara helt otroligt vackert tex när solen går ner också.. :) ja gör det!
Emma