Indien del tre

Första dagen spenderade jag hela dagen på björnprojektet men resterande 12 dagar såg ut som så att jag blev upphämtad av Shivam vid 8 tiden på morgonen och åkte till elefanterna.
bilen jag åkte varje dag i 2 veckor.

Där gick vi direkt ut och letade upp vart elefanterna var någonstans på sin morgonpromenad och följde med dom den sista biten i ca en och en halv timme innan dom gick tillbaka till projektet. Det var tyvärr alldeles för varmt för att vara möjligt att följa med dom på hela den långa promenaden.
 
När vi kom dit så satte vi oss och hackade frukt, alla elefanter åt 10 kg frukt på morgonen och eftersom det var 19 elefanter hackade vi alltså 190 kg frukt varje dag, de flesta gångerna var det bara jag och 1 person till haha, fick verkligen skavsår av det men det var det värt.
lite av all hackad frukt.

Efter det var det lite dö-tid då alla som jobbade där utom jag och Shivam åt lunch (så udda att äta lunch vid typ 10), så under den tiden pratade och gosade vi mest med elefanterna, jag tog lite kort på dom och vi pratade mycket om allt mellan himmel och jord med varandra.
bästa Shivam.

När skötarna kom tillbaka var det dags att bada dom, alltså skölja av dom totalt med en slang och skrubba dom över hela kroppen. Sååå gött i 45 graders värme att bli dyngblöt kan jag lova. Efter det matade vi dom oftast och därefter, vid ca 13 tiden, var det dags att åka till björnarna för lunch.
bästa på hela dagen.

Det tog ungefär 15 minuter mellan projekten. När vi kom fram åt jag lunch i ett rum med ac och fick lite tid för mig själv. Maten var för övrigt det ni ser här nedanför, och just precis det på bilden åt jag varje dag i 2 veckor både till lunch och middag med typ 2 dagars undantag då det var något annat istället för grönsakerna. Sista veckan tvingade jag i mig maten.. Det blev inte mycket ätit de 2 veckorna kan jag inte påstå haha.
kommer nog inte äta ris på flera år igen.. haha.

Efter det var det dags att antingen göra lite datorjobb pga att det var för varmt för att vara ute, eller köra maten från köket till björnarna, dela ut maten och sedan rengöra skålarna. Jag var också en del i deras presentshop och organiserade vilket var kul! Satt även mycket och pratade med Madhumitha och Bheema som mina kontakpersoner hette innan det var dags att åka tillbaka till huset vid ca. 16.30 tiden. Dagarna gick SÅ fort. När man skriver det såhär låter det som jag knappt gjorde någonting men ja, det gick verkligen hur fort som helst och jag njöt varje sekund trots värmen. 
 
Väl hemma den veckan jag var själv så la jag mig direkt i sängen jämte aircoolern och bara chillade tills maten kom runt 19 och då åt jag den, diskade och gick sedan o duschade. Sen efter att ha pratat en stund med Bheema (som sov hos mig sista delen av veckan pga att jag tyckte det var lite jobbigt att sova själv) så gick jag och la mig och sov bara runt 4 timmar varje natt för att det var så svårt att sova pga värmen.
Publicerat i Resor