Irland, del tre

På lördagen åt vi frukost och stod redo för att lämna Victoria Hotel strax innan 9.
 
Vi gick en liten bit till tågstationen där vi köpte biljetter och hoppade på tåget strax innan halv 10. Jag lyckades hamna där solen strålade rakt på mig så fick lite ont i huvudet (Ja! det var sol! :D) men annars var det en mysig resa där vi ännu en gång fick se mycket av landsbygden swisha förbi.

Efter en ca 3 timmar lång tågresa anlände vi till ett soligt Dublin. Vi gick en kort bit och kom fram till hotellet. Rummen var inte klara än så vi slängde in vårt bagage och begav oss ut för att äta mat allihopa. Dock åt vi inte på stället som bilden nedan är tagen för när vi fick reda på att de skulle ta 10% extra för varje person för vi var så många (?!) reste vi oss och gick därifrån och hittade istället en mysig italiensk restaurang där jag åt en jätte god pasta.

Efter vi hade ätit gick jag och Johan tillbaka till hotellet och checkade in vårt bagage och kollade in hotellrummet innan vi gick ut på stan för att titta lite. Jag köpte en väldigt fin skål, annars fick jag inte med mig något mer trots att jag provade en del kläder. Men det var riktigt kul att få se Dublins affärer och bara strosa runt i det fina vädret.
På kvällen fick jag dock migrän så medan de andra åkte till en bar så letade jag och Johan upp en pizzeria, åt pizza och gick och la oss framför tven. Jag ville vara pigg och må bra dagen efter då vi skulle göra det som jag såg fram emot mest :-) Det var dessutom tur att vi inte följde med för dagen efter fick vi höra att baren hade varit för högljudd, alldeles för mycket folk och de spelade inte ens irländsk musik så det hade vart en besvikelse så det var ju tråkigt men tur att jag och Johan inte missade något speciellt.
Publicerat i Resor
#1 / / ccc:

Hej fina du :) Riktig snygg blogg du har med fina bilder :) Kolla gärna in min också där jag säljer en ny odd molly kofta och avslöjar dagens paradise hotel :) Ha det fint !
(om du är intresserad utav odd molly koftan så kommentera)

#2 / / Sam:

Bilderna är vackra :D

Svar: Tack så mycket!! :)
Emma