Studentdagen.

Jag fick ett önskemål att skriva lite mer om studentdagen och hur jag upplevde den. Tänkte även slänga med de mobilbilder jag tog under dagen även om det inte var så många.

Jag och johan begav oss mot gislaved strax innan 8 den 5 juni där vi hade champangefrukost med klassen, vilket inte var så jättekul precis men det var verkligen en riktigt god frukost iallafall! Sen tog vi bilen till skolan där vi tog studentfoton och fikade med vår fantastiska lots + dansarnas lots. Efter det blev det lite väntan innan det var dags för studentlunch i matsalen, dom hade dukat upp så fint och gjort god mat och efterrätt! Sen var det samling i kafeterian, det spelades låtar från min klass, olika människor höll tal, folk fick stipendier och vi taggade till rejält. Sista låten som spelades var "det är över nu" med min favoritartist, så det var perfekt haha! Vi tog på oss våra mössor till en trumpetfanfar, ställde oss i en gigantisk klunga vid dörren och räknade ner från 10. Jag har nog aldrig känt så mycket glädje i kroppen. Sen gick vi äntligen ut!! Vi gick runt lite och ställde oss på en gräsplätt där vi sjöng studentsången för att sen springa ut till familj och vänner som väntade. Jag var lyckligt lottad för många hade kommit för att ta emot mig. Mamma, pappa, mina syskon och en av deras respektive med barn, 2 mostrar, 3 superbra vuxna vänner till vår familj, 3 av mina bästa kompisar + en av deras mamma och mormor. (gud hoppas jag inte glömt någon nu!!). Blev överröst av blommor och nallar och kramar. Började storlipa när jag såg mamma och grät en stund för jag var så glad. Sen började folket skingra sig och jag letade upp Emmy och vi tog oss till flaket tillsammans. Ganska snabbt efter att vi hoppat på började lastbilarna rulla och vi åkte omkring i gislaved i över 1 timme. Det var FANTASTISKT. Alltså, har man inte åkt flak går det inte förstå vilken känsla det är. Jag var 110% lycklig den stunden. åh, vill bara tillbaka! Sen fick jag skjuts av johan hem, vi skålade med honom innan han begav sig hemåt. Vi åt god mat, goda tårtor, jag öppnade alla fina presenter jag fått och hade det mysigt. Jag är ingen fest-person och tycker bara det är sjukt onödigt så jag var hemma hela kvällen och umgicks med de jag tycker om. Trivdes otroligt! Hela dagen var superbra, men jag gick mest och längtade efter att få springa ut haha. Det allra bästa på dagen var att få gå ut, träffa vänner o släkt som tog emot mig och att åka flak! Jag skulle vilja göra om dagen 100 gånger om, den gick alldeles för fort! Så, nu vet ni lite hur min studentdag såg ut, jag är sååå glad att jag fick uppleva den! 
Publicerat i Livet
#1 / / Emmy Isbring:

Ååååh får glädjetårar bara av att läsa texten och kolla på bilderna! BÄSTA DAGEN <3

Svar: Hihi ja jag med<333
/ Emma

#2 / / Flisan:

Härliga bilder :D

Svar: Tack! :)
/ Emma

#3 / / Amanda [SPONTAN]:

Åh, studenten var ju så himla fantastisk!

Svar: Ja verkligen!!
/ Emma