Mitt 2013. del två.

 
Juli har alltid vart och kommer alltid vara den skönaste månaden om året enligt mig. Hade min sista jobb vecka och tog motvilligt adjö för den här sommaren för trivdes så bra och saknade dom ett tag efter. jag, emelie, mamma och sofia åkte på gyllene tider där även elin, sara och catharina var som vi hängde med. köade i timmar och var helt sjukt förväntansfull. det var det bästa någonsin, jag grät av lycka, rann av svett och skrek halsen av mig. somnade överdrivet lycklig den natten och kunde inte fatta att jag sett mitt favvo band live. sov i elins stuga den kvällen och åkte in till gullbrannafestivalen dagen efter där jag umgicks med emmy mest, sov på marken med henne och kramades med johan en del som var där, åkte på den årliga semesterveckan på öland med mamma och mormor och hade det så himla bra med bad, sol, utflykter, god mat och långa varma sommarkvällar. hade ett mysigt dygn med emmy och tog massa foton, hade en mysig dag på sjön med mamma, pappa och johan. jag och johan åkte till öland en helg och hade det gosigt och underbart väder. när vi kom hem åkte jag och mamma på en underbar resa tillsammans med vovvisen till Vimmerby som jag velat länge och det var sjukt kul. 
 
I augusti var jag och emelie och hon hade tagit sitt körkort så det blev en sväng till värnamo, åt mcdonalds och gick en runda i apladalen. var på bio med johan, köpte en till biljett till gyllene tider när de kom åter en gång till halmstad. (nörd). hade lika fantastiskt på konsert nummer 2 med samma band och var otroligt nöjd med mitt köp. hade övernattning med emmy, träffade hanna och umgicks med elin. fyllde 18 men kändes inte jätte speciellt men älskar födelsedagar så hade jätte roligt och blev super glad för alla presenter. firade min storebror som fyllde 26 med. började 3:dje ring och var så stolt över att äntligen gå sista året. hade lite krångel med de nya ämnerna och bytte spontant till teater som visade sig vara ett bra val. fick läsa filosofi som jag inte skulle få och var super glad. hade byafest och det var så somrigt det bara kan bli. längtade massa till kreta som snart skulle infinna sig. 

September började med att släkten kom hem till oss för att fira mig i efterskott, fick fina paket och åt god mat. lånade massa böcker som skulle läsas ut på kreta och äntligen flög vi dit. hade en otroligt skön och avslappnade vecka med 13 pers till. Längtar tillbaka. Underbart läglig tid, super fint hotell, perfekt läge och älskade älskade Grekland, kunde inte bli bättre. Emmy tog körkort och vi hade myskväll för o fira det, sen hade vi myskväll igen för att vi är bäst helt enkelt. Umgicks med Johan och Hanna och hade inte allmänt stor lust att blogga. Åkte till Öland med mamma, pappa, johan och 2 kompisar till familjen och var på skördefest, en super mysig helg verkligen och fick även se kamelbonden från bonde söker fru.

Oktober innehöll mycket tillbakalängtade till Kreta och det var olidligt tråkigt att masa sig till skolan veckorna efter. kollade massor på hela sverige bakar (favvo program!!), pusslade massor, fikade med emilia, umgicks mycket med finaste emmy, flög luftballong med mamma som jag fick i 18årspresent - hur fantastiskt som helst! hade myskvällar med johan, hjälpte min bror att flytta, firade min kusin, fick höstlov och firade elin & sara, blev faster till lilla Ben och gosade med honom. 

November uppdaterade jag knappt bloggen alls, var mycket i skolan och var allmänt för trött för att ta tag i det. Hade iallafall myskväll med Elin, umgicks med Hanna och gosade med Johan. Firade Carolina, hade estet konsert pga 20årsjubileumeet, vår fina gamla höna gick bort efter vi haft henne i ca 11 år, kollade balklänning, fick en ros av min älskling, fick min allra första massage (guld!), hade myskväll med världens bästa emmy, jag och johan fixade med vårt projektarbete, var på ullared med mamma, sofia och mormor och köpte lite roliga saker, kollade bio med emmy och bokade även resan till Lanzarote med henne!!

December kom jag hem från soliga Lanzarote, utvilad, glad och lyckligt lottad att ha en sån fin bästa vän som emmy som man vill umgås med typ hela tiden. hade lucia och sjöng på julavslutningen, var otroligt trött på skolan, bakade pepparkakor och julgodis med mamma, firade julafton med släkten och familjen och fick allt jag önskade + lite till så var otroligt glad. hade myskväll med elin & sanna och åktet till öland och firade in det nya året med bästa Johan. åt god mat, god efterrätt (som failade totalt men som vi ninja-räddade), och bara hade det allmänt bäst tillsammans, love you. 


Året har varit upp & ner, början av året sög verkligen förutom vissa stunder men andra halvan av året blev mycket bättre. En av de bästa sakerna med 2013 var att jag och Emmy fann varann. Jag älskar, älskar, älskar dig världens bästa, tack för du hjälpte mig från skiten i våras och tack för du står vid min sida. Ser fram emot 2014 med, vet redan nu att det kommer vara fantastiskt för jag tar äntligen studenten! 
Publicerat i Livet
#1 / / emmybajs:

Du valde verkligen bara de allra finaste bilderna på oss... Hehe. Eller inte. Men skit samma. Jag gillar gillar våra dubbelhakor och cp-miner. That's us liksom. Hihi.

Åh vill verkligen inte tänka på hur det här året skulle varit utan dig vid min sida. Usch tänk vad dåligt det hade varit... Jag ser framför mig 2013 som en massa mörker, som en himmel på natten, men du är månen som lyser starkare än alla andra stjärnor och dessutom gör himlen finare och jorden lite ljusare. Hoppas du förstår min otroligt fina liknelse, hihi. 2014 kommer bli helt awesome, och alla andra år med så länge vi är tillsammans. <3

Svar: vadå? jag tyckte vi var as snygga :3 inte jag heller, är såå himla glad att skiten hände i våras så vi hittade varandra. super fin liknelse darling, du är som den vackraste och högsta blomman som syns över alla andra på en åker på en varm sommardag. hihi. du är MIN blomma! love you <3<3
/ Emma

#2 / / Lisa:

Låter som du hade ett bra år om summerar. Och älskar dina bilder! Hoppas 2014 kommer bli ett super år för dig Emma. Kram <3

Svar: ja, halva året sög men andra halvan var jätte bra. åh tack fina du! jag läser din blogg direkt när du uppdaterar men är så fruktansvärt dålig på att kommentera haha.. ditt år verkade också bra och är roligt att du hittat dig själv mer! hoppas 2014 blir ett bra år för dig med Lisa, kramar! <3
/ Emma

#3 / / sannas rum:

Åh vad mycket underbara bilder :)

Svar: åh tack så mycket! :)
/ Emma