Vimmerby del två.

Efter lite letande kom vi till slut fram till Lilla Sverigbyn (klicka här för att läsa mer om detta fantastiska ställe). 

Mitt i skogen låg detta fina ställe och mamma checkade in och en trevlig tjej visade oss runt. Vi kastade in vårt pick och pack i vårt mysiga lilla rum och gick direkt till receptionen där mamma beställde en kaffe och jag tog en vegan glass (hur god som helst!) Vi tog en liten promenad innan det var dags för middagen i en ombyggd lada, även den helt vegansk, en del var jätte gott och annat var mindre gott. rejält mätta blev vi iallafall!


en liten inblick i hur det såg ut. på gården gick det två hundar, 5-6 getter och 1 får helt lösa. runt gården fanns det hagar med kossor och hästar i. så himla mysigt med lösa djur så, fastnade verkligen för fåret. hon var super mysig men ville verkligen inte vara med på kort, vi gav upp till slut haha. 

efter middagen tog vi en promenad med alice längs grusvägen som ledde fram till gården, jag beställde en till glass när vi kom tillbaka och vi satte oss på gården och njöt av det varma vädret ända fram tills vi gick in och la oss vid 23 tiden. läste en stund och somnade sedan. dagen efter vaknade vi till ösregn, åt en riktigt riktigt god frukost (även den vegansk) och packade ihop oss och åkte iväg.
 
Rekommenderar verkligen detta ställe! så trevliga människor, god mat, mysig stämning och vackert beläget. 
Önskar vi hade stannat där några nätter till, men jag är tacksam ändå!
Tisdagen bestod av älgsafari, bullerbyn och katthult, bilderna därifrån kommer i ett annat inlägg, kram!
Publicerat i Livet
#1 / / Emmy:

åh så mysigt! :))) och dat får, naw hihi.

Svar: hhuhih eller hur!! :) <3
/ Emma

#2 / / mina:

mysiga bilder!

Svar: taack! :)
/ Emma

#3 / / Sofie:

Åh så mysiga bilder och vad mysigt det verkar vara! Så hade jag definitivt inte tackat nej att bo på heltid. ;)

Sv: Åh, tack så jättemycket :'D

Svar: eller hur!! var verkligen hur mysigt som helst :) :)
/ Emma