Öland

Med tanke på att jag har bott i sommarstugan på Öland hela året när jag pluggat så har jag inte varit jättesugen på att åka dit sen jag tog mina saker och åkte hem efter sista kursen den 2 juni. Men Victoria-helgen skippar jag aldrig, haha. Så mamma och Alice plockade upp mig efter jobbet i Växjö på torsdagskvällen den 13 juli och vi stannade och åt på max innan i Kalmar innan vi kom fram. Väl framme så handlade vi, gick en promenad i solnedgången och gick och la oss.
På fredagsmorgonen gick jag en mysig promenad med Emelie, hon visade mig en undangömd fin badplats jag aldrig sett förut. Så på eftermiddagen åkte jag och mamma dit och jag tog mitt första och förmodligen enda dopp i havet för i år. 
Jag och mamma åt en supergod sallad till lunch på fredagen. 
Fina Alice ♥
På fredagskvällen la vi oss ganska tidigt för dagen efter skulle vi upp tidigt. 
Dagen efter var det nämligen dags för att fira kronprinsessan på Solliden. Jag och mamma var där redan vid 9 och strax efter 11 kom kungafamiljen ut ur slottet. Efter en liten stund började Victorias långa vandring längs alla människor som kommit dit och hon började på andra sidan mot där vi stod så det tog sin lilla tid.. Men först kom kungen och hälsade på alla!
När kungen hade gått runt till alla och sagt hej så var drottningen en bra bit efter, så då började han gå runt tillsammans med henne igen haha. Silvia var så mysig! 
Till slut, runt 13.30 så kom Victoria och Daniel äntligen fram till där vi stod. Då var det en bra bit kvar med folk som stod och väntade på att få hälsa så hon gick säkert runt i drygt 1 timme till. Helt otroligt! Jag gav henne blommor i födelsedagspresent, hihi. 
Fick bild med både victoria, daniel och drottningen :-D så fina!
Efter vi stått där i nästan fem timmar så åt vi lunch på Solliden innan vi åkte hemåt och låg ute i solen nästan hela dagen och läste. På kvällen gick vi en långpromenad ner till havet och kom fram precis lagom till solnedgången, så otroligt mysigt. 
På söndagen åt vi lunch och jag träffade grannarna en stund innan jag och mamma åkte mot Kalmar. 
Vi åkte först och tittade på årets sandskulpturer i hamnen, denna var min absoluta favorit!! så fin! Sen åkte vi in till stan och fikade lite innan jag tog tåget tillbaka till Växjö. Det var verkligen vemodigt att åka dit, hade velat stanna på Öland minst en vecka till i det sköna sommarvädret. Så fin långhelg!
Publicerat i Livet