Indien del ett

Jag vet verkligen inte hur jag ska lägga upp detta haha, men det kanske inte spelar någon stor roll. Jag skriver lite hit och dit för de flesta av dagarna går inte ta med ett inlägg i taget.

En sak som är säker är iallafall att det kommer vara mycket mobilbilder mixat bland kamerabilderna, och det är av två anledningar. Den första är för att det var sååå många tillfällen jag hade velat ta upp kameran eller ta med mig den, men det inte var eller kändes tillräckligt säkert pga rånrisk och den andra anledningen var pga monsun regnet. Vissa dagar varnade dom för det och då kändes det inte värt att ta med kameran och att den skulle bli totalförstörd. För om monsunen kom, så blev ALLT blött. Hela väskan man hade med sig och allt inuti och hela en själv, fick nämligen uppleva det några gånger.. Så ja. Nu vet ni det. :-) Nu kör vi!


Jag flög iallafall från Köpenhamn till München där jag bytte flyg till Delhi. Bägge flygen gick bra, det gick bra att byta och jag fick god mat. Jag var supernöjd över att ha klarat av det själv och när jag landade hämtade jag bagaget, växlade pengar och skulle gå ut och bli uppmött av en chaufför som skulle hålla en skylt med mitt namn. När jag kom ut stod ingen chaufför där och efter 20 samtal kom det till slut fram att chauffören var över 2 timmar sen och det tog 4 timmar att åka till flygplatsen från projektet.. Efter 30 samtal till så fixade mamma och pappa ett hotell åt mig istället och jag blev skjutsad dit av deras personal.

Det var nog den värsta upplevelsen i hela mitt liv. Helt ensam, mitt i natten och dessutom råkade jag gå igenom en svängdörr när jag skulle kolla om min chaufför stod utanför och då blev jag utkastad från flygplatsen och fick stå utomhus med tusen indiska killar som glodde på mig men blev sedan insläppt igen av vakten när en indisk kille närmade sig mig.. Ja herregud, det vill jag aldrig göra om alltså.. Men vad tacksam jag var över hotellet! Ett riktigt lyxhotell alltså med världens service. Där sov jag riktigt gott tills dagen efter då chauffören kom på nytt och skjutsade mig till Mathura, ca 20 minuter utanför Agra. 
Publicerat i Resor