Som ett brev på posten

Jag startade ju kategorin "Boktips" för ett bra tag sedan men den dog ganska snabbt haha. Men eftersom läsa böcker är en av de bästa sakerna jag vet så tyckte jag att det var dags att blåsa liv i den här kategorin igen!

Så vi börjar med en riktigt bra bok som jag läste nu i somras!

Det är Birgitta Bergin som har skrivit den och jag har läst någon enstaka bok av henne förut. Hon skriver verkligen så bra! Det är målande språk och man skrattar till flera gånger. Den här boken handlar iallafall om Elsa och Thore som båda är 81 år gamla när de träffas för första gången och blir kära. Deras familjer är kaos på flera olika sätt och det roliga är att man får följa alla karaktärer och höra hur de tänker genom bokens gång. Så himla fin bok och man kunde faktiskt inte förutse mycket av vad som skulle hända.

Läs den!

Publicerat i Boktips