Tågluffen - Kotor

Tidigt på morgonen den 3 augusti så flög vi från Bryssel till Montenegro. Vi fuskade alltså lite på vår tåg/buss-luff men vi ville verkligen både till Balkanländerna och till Amsterdam så vi körde med att flyga däremellan för att spara många dagar. Så vi kom fram tidigt på morgonen, tog en taxi till Kotor där vi skulle bo och vilade hela förmiddagen innan vi gick till stranden en stund.
Vi var i Kotor fram tills tisdagen och vi gjorde i princip samma sak varje dag. Det var så otroligt varmt där så efter vi ätit frukost (som bestod av vatten och bröd i princip haha), så gick vi cirka 10 minuters gång till stranden. Sen spenderade vi hela dagen där. Vi badade runt 20 gånger varje dag i havet för det var så himla varmt. Sen gick vi hem, duschade och begav oss till gamla stan för att äta mat.
En dag i Kotor så hyrde vi kajak och paddlade i princip hela dagen. Vi begav oss iväg klockan 10 och kom tillbaka klockan 19. Vi hittade en strand där vi låg några timmar, supermysigt! Herregud vilken träningsvärk jag hade i armarna efteråt, men det var det värt.
Kotor var verkligen SÅ fint, det låg i en bukt med berg runt omkring. Det enda negativa var att det knappt fanns några stränder, det enda som fanns var små, små steniga stränder med några få solstolar. Men det funkade :-)