Delhis vackraste händer

Den här boken är verkligen speciell och jag älskade den! Jag vet inte om jag hade tyckt om den lika mycket om jag själv inte hade vart i Indien, för flera av gångerna som jag skrattade till var pågrund av att jag kände igen mig så mycket i olika situationer som händer Göran, huvudpersonen, i Indien. 

Den handlar iallafall om Göran som står och stampar i samma hjulspår och aldrig vågar göra något nytt, tills han en dag följer med sin kompis till Indien. Där händer så sjukt mycket knäppa grejer. Mikael Bergstrand som skrivit boken har verkligen lyckats sätta ord på vissa känslor man upplever i ett av världens mest speciella länder. Riktigt läsvärd och väldigt rolig! Man kunde inte heller förutspå vad som skulle hända och det gillar jag verkligen. 

Publicerat i Boktips