Albanien, del sex

På söndagen åt vi den sista hotellfrukosten och det var lika gott som alla andra dagar. Nutella är obligatoriskt på hotellfrukost alltså ;-)

Under dagen solade och badade jag mycket men tog inga bilder alls. Till lunch åt jag den godaste rätten jag ätit på hela resan. Grillade grönsaker, tzatziki, pommes och vitlöksbröd, mums! 

Jag tog i princip inga fler bilder under söndagen än dessa, men vi gick ut och åt på kvällen och la oss redan runt klockan 21 eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter.

Klockan 5 på söndagen började den hemska hemfärden. Kvällen innan hade vi fick sms om att vi skulle ta en omväg via en annan flygplats i Grekland för att tanka så det var inte superkul. Sen hade vi ju 3,5 timmars transfer från Saranda till flygplatsen i Ioannina, Grekland. Vi fick varsin macka och varsitt äpple från hotellet på morgonen men det mättade inte supermycket. Vid gränsen mellan Albanien och Grekland var jag så kissenödig så jag höll på att gå under men fick vänta ytterligare en timme och har aldrig sprungit så fort som jag gjorde när transferbussen parkerade på flygplatsen haha. Lämnade Johan och allt bagage och bara sprang. 

Till slut fick vi komma in i planet, men tiden gick och gick och när planet startade så stängdes allting av direkt igen. Där satt vi och väntade i runt 40 minuter i stekande värme inuti planet och dödshungriga eftersom det var lunchtid och vi inte ätit något än. Då sa piloten i högtalarna att det var något fel på navigeringen så vi behövde vänta lite till. Alla bad om vatten och först sa flygvärdinnorna att de inte hade något men sen delade de ut små, små flaskor och alla halsade dom typ för vi var så törstiga. Vi hade helst velat gå ut ur planet men nej, det fick vi inte. Så vi satt allihopa och trängdes i ett supervarmt plan i drygt 2 timmar totalt och när vi väl startade skulle vi ju först åka och tanka åt fel håll. Sen fick vi till slut vår mat och hade runt 3 timmar till Köpenhamn. När vi kom fram dit så väntade bilresan hem, så jag var heeelt slut när jag kom hem. Men iallafall, Albanien var iallafall ett sjukt mysigt och SJUKT billigt land! Åk dit :-) Men flyg via Korfu istället för Ioannina, mycket smidigare. 

Publicerat i Resor