Färgglada ägg & en mysig helg

Hejsan! 
Äntligen är det extrema pluggandet över för stunden eftersom vi gjorde tentan förra fredagen. Det gick dåligt men det finns ändå en väldigt liten chans att jag blir godkänd så får hoppas på det.. På kvällen efter tentan åkte jag hem och spenderade helgen och måndagen hemma. Jag umgicks med familjen, träffade Johan och Hanna och tog det lugnt innan jag tog tåget tillbaka på tisdagsmorgonen.

Nu i helgen har mamma vart här vilket har varit jättemysigt. ♥ När hon, jag och Alice var ute på en promenad en bit bort i byn upptäckte vi en låda där det stod "ägg, 2 kr/st" och jämte stod en korg med ägg i. Vi lyckades träffa och prata med grannen lite som bodde där, han var supertrevlig. Så när vi åkte och handlade sedan köpte jag 10 st. Såå roligt att upptäcka det för jag äter ju inte ägg från affären och har inte gjort på några år nu. Hemma äter jag våra hönors ägg men här nere har jag inte ätit några förrän nu. Så blev jätteglad! De var i så himla häftiga färger med pga att han hade en del ölandshöns som värper gröna ägg :-) 

Imorgon börjar en ny vecka och då ska en övning och en inlämning in till skolan, men det ska nog gå. Hoppas ni får en fin söndagskväll!
Publicerat i Livet