Albanien, del ett

Hallå!
Igår kom jag och Johan hem från Albanien! Jättefint land, påminner mycket om Grekland förutom att det märks att landet var väldigt stängt och hårt styrt för inte alls längesedan. Landet är ju fortfarande under uppbyggnad och de är inte lika vana vid turister som de är i Grekland och det märks en del. Men det mesta var jättefint och hotellet vi bodde på var superbra. Tänkte lägga upp bilder från varje dag, så vi börjar med dag ett, måndagen den 5 juni då vi reste dit.

Resan började inte jättebra för flyget skulle ha avgått 7, men mitt i natten skickade apollo ett sms och skrev att det skulle avgå 9 istället så när jag såg det när väckarklockan ringde var det bara att försöka somna om ett tag till (vilket var helt omöjligt). Vi begav oss mot Kastrup och på vägen dit så såg vi att planet var ytterligare en timme försenat. Så efter att ha ätit lite frukost på cirkle k & på flygplatsen så flög vi från Danmark klockan 10.

Vi landade i Grekland strax efter 13, i en liten stad som hette Ioannina. När vi kom fram till typ världens minsta flygplats var det fullt med folk som filmade och tog kort på oss och apollo sa att det var en överraskning utanför. Där fanns massvis med grekisk mat, människor i folkdräkter som dansade och borgmästaren höll tal. Tydligen var vi de första charter-turisterna som landade på deras flygplats och de var superglada över det, haha. Jätteroligt välkomnade iallafall och gott med grekisk mat innan vi skulle ta transferbussen till Albanien! :-)

Sen åkte vi buss i 2,5 timmar och kom äntligen fram till vårt hotell i Saranda runt 17 tiden. Rummet var superfint och utsikten över havet gick verkligen inte klaga på!

Vi slängde av oss kläderna och kastade oss i poolen det första vi gjorde och låg och gottade oss i solen och värmen i en halvtimme eller något innan vi gick upp och duschade. När vi var klara åt vi på hotellets restaurang i solnedgången. Sen tog vi en blandning av flera efterätter efteråt, jättegott :-) Gick inte låta bli när det var så himla billigt haha! Efter det gick vi och la oss, supertrötta efter en lång dag.