Mitt 2016 - del två

Den tredje juli flög vi mot Udaipur och var där i två veckor. Den 12 stod jag i köket i vårt hus i Udaipur och fick beskedet att jag kommit in på mitt förstaval på högskolan i Kalmar. Den 18 flög vi hem och våra mammor mötte oss i Köpenhamn. Jag var hemma två dagar och tog det lugnt och då fikade jag och mamma på ett café nära oss. Sen åkte jag och mamma till Öland. Där var pappa, Sofia, Sebbe och Ella redan och det var mysigt. Träffade min jobbakompis från fabriken en stund och åt glass bland annat. En vecka senare åkte vi hemåt igen. Mamma och pappa åkte utomlands i slutet av juli så jag tog hand om djuren den veckan och sov mycket hos Sofia. 

Första augusti sov jag över med finaste Emmy. Jag träffade Malin en sväng som jag saknat massvis efter att ha spenderat tre veckor så tätt ihop och sen inte träffats på några veckor. Umgicks med Johan och hade sleepover med Malin i Jönköping. Klippte mig och träffade Emelie och Hanna. Var på bröllop för Johans kompis och fyllde år. Var hos kiropraktorn och firade min brors födelsedag. Fikade med Malin och hade myskväll med Johan. Den 19 begav jag och mamma oss mot Öland i varsin bil och jag flyttade dit. På måndagen började nollningen och jag var med på det som kändes kul, bland annat en konsert med Björnstammen. Mamma stannade kvar några dagar men sen var jag själv. Johan kom och hälsade på under helgen, vi kollade bland annat på bio. Sen började skolan den 29, massvis med information öste över en och allt var så nytt.

Hade finsittning på slottet som avslutning på nollningen. Pappa kom ner till Öland och snickrade helgen efter. Jag gick på pride festivalen i Kalmar och det var sååå varmt. Åkte hem en långhelg och firade pappas födelsedag. Åkte hem en hel vecka och umgicks med Johan och Emelie. Kollade på bio. Var hos tandläkaren och åkte till Stockholm med Hanna för att titta på Justin Biebers konsert. Åt god mat, gick runt i gamla stan, shoppade och hade det mysigt. 

Började en ny kurs och åkte hem över första helgen för att fira min mosters födelsedag. Fotade mycket till arbeten i skolan. Emmy kom ner till Öland en helg och umgicks med mig. Mamma kom ner till Öland ena helgen och pappa kom helgen efter. Sista dagen i oktober hade jag min första tenta som jag blev godkänd på. 

Hade massvis med plugg i början av november men Johan kom och höll mig sällskap första helgen ändå. Köpte nya vinterskor och hade min andra tenta som jag också blev godkänd på. Sista helgen åkte jag äntligen hem igen efter sju veckor på Öland. Spenderade helgen hemma och firade min systerdotter som fyllde ett år. Hade myskväll med Johan och pluggade en hel del. Besökte tidningen Barometern i Kalmar med klassen och firade sju år som vegetarian. 

Första december körde jag äntligen hem för att stanna hemma en vecka och plugga inför tentan veckan efter. Bakade pepparkakor och klippte mig. Kollade på idolfinalen tillsammans med grannarna på Öland. Hade Alice nere hos mig på Öland i två veckor. Började min sista kurs innan jul och umgicks med en kompis i Kalmar en fredagskväll. Var på julkonsert och såg Wilma vara lucia. Åkte hem för jullov och umgicks med Johan. Bakade lite julgodis. Hade uppesittarkväll med familjen och träffade släkten på julafton. Bakade ananaspaj med Malin. Träffade en kusin hemma hos Sofia en dag och åt god lunch. Var i Växjö med Johan på mellandagsresan och hade en supermysig övernattning med Malin. 


2016 var det mest händelserika året i mitt liv och förmodligen också därför det år som gått snabbast hittills. Jag började på ett nytt jobb och jobbade 7-4 varje dag i 6 månader samtidigt som jag pluggade inför högskoleprovet. Slutade jobba och började direkt på intensivkurs för körkortet som jag klarade på första försöket. Direkt när det var klart åkte jag till Indien en månad, kom hem och behövde en månad för att landa och då började jag på universitetet i Kalmar och flyttade till Öland. Ett sjukt händelserikt år helt enkelt!
Det bästa iår var jobbet i Värnamo, Varberg med Johan, Ellas dop, Eurovision i Stockholm med mamma, att jag tog körkort, Indien-resan, Justin Bieber konserten och att jag kom in på skolan. Självklart har alla myskvällar med vänner och familjen också vart det bästa men tänkte på lite mer specifika grejer. Det enda jag önskade mig förra året var att ingen skulle dö i min närhet efter att ha förlorat så många 2015, och som tur var slapp jag det. Nu hoppas jag på ett bra 2017! ♥
Publicerat i Livet