Ny kategori!

Jag tänkte börja med en ny kategori, nämligen.... BOKTIPS
Jag älskar böcker och har alltid gjort sedan jag lärde mig läsa. Jag kommer ihåg när jag gick i 4an och redan höll på och läsa ungdomsromaner för högstadieelever, när jag frågade bibliotikarien om tips för jag hade lite idétorka på böcker. Då svarade hon "jag vet inte vad jag ska tipsa dig om för du har läst alla böcker som finns till din ålder och 5 år uppåt emma" haha. Lite bokgalen kan man säga! Jag har varit lite off på bok-läsandet ett tag men nu tänkte jag ta tag i det igen och börja med att läsa igenom alla böcker jag äger och sedan skriva om de som är bra här. Därför lär det bli allt ifrån vuxen-böcker och kokböcker till barnböcker och citatböcker, men det är ju kul för då kanske det finns något för alla :-)

Sååå nu kör vi!

Den första vi börjar med är en liten bok som heter En gnutta mod, skriven av Bradley Trevor Greive. Det är en bok med fina djurbilder på varje sida och massor av pepp om hur livet inte allt blir som man tänkt sig men att alla är starka och modiga nog att göra det bästa av det ändå. Citat från boken: "Antingen du vet det eller ej föddes du tuff nog att ta itu med allt sånt som är viktigt i livet". 

Publicerat i Boktips
#1 / / Jeanette:

Vad roligt med boktips :) Älskar också att läsa

Svar: Va kul!! Då har vi något gemensamt :)
Emma

#2 / / Amanda Jönsson:

Ja åh va kul med en ny kategori som har med böcker att göra!

Svar: Hihi va kul att höra!! Böcker är det bästa :)
Emma