Melodifestivalen 2016

Som många säkert vet vid det här laget är Melodifestivalen mitt favoritprogram på hela året och har varit det så länge jag kan minnas. Iår har det vart många bra låtar men ingen som har direkt "wow, den här är absolut bäst!", utan alla känns ungefär lika bra som är i finalen.

En sak jag tycker är tråkig dock är att alla gamla artister har åkt ut och medelåldern ligger på typ 18 i finalen just nu haha, tycker det förlorade lite av sin charm när hjärtrösterna kom till och många barn med iphones röstar hej vilt medan de lite äldre kanske inte laddar ner appen direkt utan ringer en, två gånger och direkt försvinner många röster som skulle gått till tex. Martin Stenmarck, After Dark, Patrik Isaksson, Tommy Nilsson & Uno Svenningson osv. Till nästa år hoppas jag faktiskt appen tas bort och de går tillbaka till bara telefon och sms röster som innan..

Men men! Jag orkar faktiskt inte lägga in alla låtar jag tycker om mest i tävlingen för det är faktiskt hela 14 stycken så blir lite för många haha.. Jag tänkte att jag länkar till de 5 låtarna jag hejar lite extra på och så skriver jag bara de andra 9 här nedanför. :-) 

Bada nakna - Samir & Viktor
Rik - Albin och Mattias
Kizunguzungu - Saraha
Weight of the world - Smilo 
If I were sorry - Frans
Human - Oscar Zia
We are your tomorrow - David Lindgren
Du tar mig tillbaks - Martin Stenmarck
Håll mitt hjärta hårt - Patrik Isaksson, Tommy Nilsson & Uno Svenningsson



Publicerat i Musik