Indien

Bilder från amzungos hemsida. 

Vet ni vaaaaad? Den 18 juni flyger jag mot Indien! 

Ett bra tag nu har jag funderat och tittat på massor med olika volontärresor med flera olika organisationer. Efter ett tag kände jag att det nog var elefanter jag helst ville jobba med då det är det häftigaste djuret jag vet typ och när Indien kom upp som alternativ (som är ett land som stått på min lista på länder jag måste åka till ett bra tag nu) så kände jag "yes!". Mycket har cirkulerat i min hjärna sen dess men nu är det bokat och klart!

Jag kommer åka ner själv och spendera en vecka själv med elefanterna, sen kommer min underbara vän Malin ner och då är vi där en vecka till tillsammans. Sen flyger vi vidare till ett annat projekt där jag kommer spendera tiden med hundar, kor och åsnor som räddats från gatan och Malin kommer spendera tiden på en förskola en vecka och med djuren en vecka. I det projektet ingår dessutom en hel del utflykter, matlagningskurser, hindi lektioner och massa annat roligt. Så allt som allt är jag där en månad. Det ska bli såååååå häftigt. Det känns riktigt spännande och jag är ganska nervös över att flyga en sådan lång resa själv, särskilt då jag är ganska flygrädd.. Men jag tror att det kommer gå bra när jag väl står där förhoppningsvis!

Jag kommer garanterat skriva mer om resan framöver men det var väl detta jag tänkte dela med mig av just nu. Tidigare i veckan var jag och skaffade ett nytt pass då mitt gick ut nu i januari, så känns skönt att ha det fixat :-) Det är ju lite mindre än 5 månader kvar men tiden går ju så otroligt fort så snart kommer det bara vara en vecka kvar känns det som haha.. 

Åh, vilken fantastisk upplevelse det kommer bli! ❤️ 
Publicerat i Livet
#1 / / emilialinnea:

Men åh vad roligt för dig! Tror att det kommer bli väldigt givande och fantastiskt!

Svar: Ja jättekul ska det bli!! :D Roligt att du kommenterar 💗 läser din blogg med hihi
Emma

#2 / / Bubben:

Mjaaaråååå så modigt å spännade yao

Svar: Hihi jaaaa, tack bubben
Emma

#3 / / Vilma:

Ååååh herregud vad kul att åka till Indien!

Svar: Åh eller huuuur! Typ avis på mig själv haha! :)
Emma

#4 / / anneli:

nej. fan vad ballt, hur vågar du och hur kom du på att du skulle göra det? :)

Svar: hihi visst är det :) jag känner väl mest att livet är kort och att det vore jättekul så det kändes värt det! jag kommer säkert var supernervös innan och under flygresan och så men det känns värt det jämfört med upplevelsen jag kommer få :) jag har letat runt lite på volontärresor för var sugen på att göra någon skillnad för djuren! :)
Emma