Indien del tolv

Efter City Palace åkte vi som sagt vidare till en trädgård som hette Saheliyon Ki Bari. Det var fint och mysigt, men det var inte så stort som vi hade föreställt oss så det tog bara drygt en halvtimme att gå igenom hela. Jag höll på att halka och slå ihjäl mig där med haha, var så himla halt på plattorna när det var blött överrallt. 
Efter trädgården åkte vi hem och åt lunch tillsammans med vår kontaktperson. Vi hade ju huset för oss själva hela dagen och det var så skönt. Vi tog det bara lugnt och spelade lite kort. I slutet av dagen bestämde vi oss för att tvätta alla våra kläder som var rätt äckliga av all smuts. Tvättmaskinen var inte den bästa jag vart med om så det blev knappt rent, men vi tvättade iallafall allt och hängde upp det på tvättlinorna på taket. Senare på kvällen så gick strömmen och vi hörde helt plötsligt åska och regnet öste ner. Regnet blåste in i rummet så vi fick skynda oss att stänga fönstret. Då kom vi på kläderna på taket som vart torra i flera timmar men inte orkat hämta..



Det var helt kolsvart i hela huset men vi sprang upp till taket och dumma som vi var så gick vi ju ut dit i ovädret. Det var monsunregn så vi blev dyngsura efter några sekunder, det blåste massvis, blixtrarna lyste upp himlen och det dånade hur högt som helst av åskan. Vår kontaktperson kom med en stor lampa som han lyste upp taket med och hjälpte till att ta ner resten av tvätten som de andra i huset hade hängt upp. Vi la allt i en stor blöt hög på golvet inne haha, men min och Malins tvätt hängde vi upp på vår toalett.. Det luktade inte gott där sen kan jag lova och det tog typ tre dagar för att få det helt torrt. Haha, ja det var inte det smartaste jag gjort i mitt liv. Men men, det var en upplevelse! Strömmen fungerade inte i ca två timmar men kom tillbaka lagom tills vi skulle lägga oss. En sjukt bra dag trots kaoset på kvällen haha!
Publicerat i Resor