Indien del fjorton

På torsdagen vaknade jag tidigt och hade jätteont i magen och mådde illa. Jag bestämde mig ganska direkt att stanna hemma för det gjorde alldeles för ont för att orka göra någonting. Jag valde efter mycket om och men att åka till doktorn också för det gjorde så ont. Så jag, Malin och vår ena kontaktperson åkte till sjukhuset på förmiddagen. 
 


Vi träffade en läkare efter ca. en kvart och det var en väldigt ovanlig situation att sitta och berätta hur min mage hade betett sig under morgonen på engelska till kontaktpersonen som sedan översatte det till läkaren. Han undersökte allt som gick att undersöka förutom att ta blodprov och jag hade bland annat 39,5 graders feber. Han trodde jag hade en infektion i magen så fick medicin jag skulle äta och hade det inte blivit lite bättre dagen efter skulle jag tillbaka för att ta blodprov. Strax innan vi gick från sjukhuset så behövde jag spy och spydde framför alla indier precis utanför sjukhuset.. men de verkade inte bry sig så mycket som tur var, haha. 


Resten av dagen låg jag bara i sängen och mådde dåligt. Fick inte äta något knappt heller förutom ris, yoghurt och bröd som var snällt mot magen. Drack massa vätskeersättning och knaprade 15 tabletter den dagen. Jag la mig tidigt och höll tummarna att jag skulle må bättre dagen efter. 
Publicerat i Resor