Indien del elva

På fredagen spenderade jag hela dagen på djurcentret och myste med alla djur. Gick en runda på lunchen också till en gaturestaurang med de andra tjejerna på projektet som en del åt på. Jag åt dock bara mackan vi hade med oss från projektet, kändes säkrast för magen haha.

På fredagskvällen åkte alla andra 13 volontärer till Agra över helgen för att titta på Taj Mahal. Men då jag och Malin redan vart där så stannade vi kvar hemma tillsammans med en av kontaktpersonerna. 

På lördagen hade jag och Malin bestämt oss för att åka och se oss lite omkring i Udaipur själva. Så vi fick hjälp att ordna en taxi som skulle följa med oss under dagen och skjusta runt på oss haha. Det sjuka är att vi hade honom i i typ 5 timmar och han väntade på oss under tiden vi var där och jag har för mig det kostade ca. 200 kronor. Allt är så himla billigt i Indien.
Det första stället vi åkte till var City Palace. 

Det första vi gjorde när vi kom in på området var att beundra den otroligt vackra utsikten över Udaipur ett tag. 

Sen gick vi in i palatset. Stora delar av det hade de byggt om till museeum och vi gick runt där i flera timmar. Det var så häftigt med massvis med smala trappor och gångar som ledde oss mellan rummen. 

Det var mycket tavlor och texter som berättade om Indiens historia. 
Helt plötsligt kom vi fram till en trädgård som var jättefin. Där fanns också flygfoton över palatset som visade hur sjukt stort det var.

Eftersom vi var ännu högre upp så fick vi också se en ännu häftigare utsikt över staden. 
Det var hur många gamla föremål som helst som visades upp. Möbler, musikinstrument, tyger, kläder, leksaker och statyer som var flera hundra år gamla. City Palace var verkligen värt att åka till. Häftig utsikt, sjukt fint inuti och ett intressant museum. 

När vi gått igenom hela museet så gick vi tillbaka till taxin och blev skjutsade till en fin trädgård, men det tar vi i nästa inlägg annars blir det här alldeles för långt haha. 
Publicerat i Resor