Sura nappar

En del kanske inte vet att mycket av det sega godiset i godishyllan innehåller gelatin. Gelatin är oftast gjort av slakteriavfall och det vill jag, som vegetarian inte direkt stoppa i mig och har inte gjort sen jag fick reda på att det var det, ungefär ett år efter att jag slutade äta kött. Det är väldigt svårt att hitta gott segt godis som inte innehåller gelatin, men de här ovanför är verkligen fantastiska. Det enda jag funderar på när jag äter dessa underbara sura nappar är: varför kan inte allt segt godis vara utan gelatin? 

Ett stort tips helt enkelt, om ni blir sugna på att skippa slaktavfall när ni ska köpa godis! 
#1 / / Emmy :

Mums, bästa godiset! Hatar att de varken finns i Gislaved eller Ss. Tror iaf närmsta är Värnamo :((

Svar: synd :( jag är ju ofta i värnamo så det gör ju inget för mig men e tråkigt!
Emma

#2 / / Ylva:

Bra tips! Har inte prövat dessa nappar men ska lätt göra det :)

Svar: Men va roligt!! Du kommer inte bli besviken :)
Emma