Öland med Emmy, del två

Tredje stoppet på vår roadtrip var på Himmelsberga gård där jag varit många gånger innan, bl.a. när det vart skördefest. Där fikade vi super god fika på ett jätte mysigt café, tittade lite på kaninerna och getterna men framförallt grisarna som jag blev så glad att få se. Det är ju inte så ofta man ser grisar och jag vill gärna ha det i framtiden så ja, det var riktigt kul :-)


Sista stoppet innan vi åkte hem var mataffären då vi båda var rejält hungriga. Vi åt en god linsgryta och tog det sedan lugnt ett tag, vattnade häcken ett bra tag med haha. Jag var inne en sväng hos grannarna och pratade lite och när jag kom tillbaka gjorde vi fyllda paprikor. Efter det åt vi chips och tittade på film innan vi la oss.

På söndagen städade vi och packade innan vi åkte ifrån stugan och satte kurs mot Kalmar. Där åt vi lunch och shoppade på Modehuset ett tag innan vi begav oss hemåt! :-)
Publicerat i Livet
#1 / / Emma Frankenberg:

Villa mysiga roadtrip-bilder! Tycker speciellt om den med mjölkkannorna, den ger ett så mys-lantligt intryck :)

Svar: åh tack så mycket! ja, jag tyckte det såg så himla mysigt ut med :)
Emma

#2 / / Skogsraah ☾:

Så fina bilder :)

Svar: Tack så mycket!! :)
Emma