Skördefesten med johan - lördagen

Såhär såg vi ut när vi begav oss ut bland alla tusentals bilar för att uppleva Skördefesten!

Vi begav oss först till Eriksöre Bygata där jag vart varje Skördefest de senaste åren. Direkt när vi kom dit och parkerat efter den otroligt långa bilkön så ställde vi oss i Langos-kön. Vi lyckades faktiskt få sittplatser också när vi åt och det var såå gott som alltid!


När vi hade ätit upp gick vi runt och tittade på konst, pumpor och alla möjliga hemmagjorda saker. Jag fick även klappa "Sveriges mest klappade katt" ännu en gång som är ett sånt fint intiativ och som alltid håller till där på Skördefesten. Jag köpte skördefestglögg och en pumpa innan vi begav oss därifrån. 

Efter Eriksöre bygata åkte bland annat till Glashyttan där jag köpte en fin pingvin i glas. Vi var också på någon gård där de ställde ut konst i alla möjliga former, på Himmelsberga gård en sväng där jag fick träffa de fina grisarna igen som jag träffade med Emmy i somras. Vi åkte hemåt när solen gick ner och på kvällen åt vi gott och tittade på tv innan vi gick och la oss. 

På söndagen städade vi, tog det lugnt och jag träffade även mina grannar lite innan vi åkte hemåt! 
Publicerat i Livet