Astrid Lindgren

Nu i oktober släpptes ju några av de nya sedlarna, bland annat 20 kronors sedeln med vår kära Astrid Lindgren på! Jag har sett fram emot det för jag tycker om Astrid Lindgren så mycket och tycker hon borde vart på våra pengar för längesen. När mamma var i Göteborg i helgen och köpte en dricka fick hon denna sedeln tillbaka som hon gav till mig, så snällt. :-) 

Det andra som är på bilden är en Pippi-medalj som Mynthuset delade ut gratis med tanke på att Pippi fyller 70 år iår. Det enda man behövde betala var frakten och jag slog till direkt haha. På ena sidan är då Astrid lindgrens profil som ni ser och på andra sidan är Pippi som bär på Lilla Gubben. Den är ganska stor och relativt tung och i samma material som enkronan tror jag. Väldigt fin grej! Finns tydligen många olika sorts medaljer med Astrid Lindgrens motiv men de kostar ju en del så det var roligt att de delade ut dessa gratis :-) 
Publicerat i Livet