Mitt 2015 - del ett

Varje år gör jag en årsresumé här på bloggen för jag tycker det är så kul att se tillbaka på vad man har gjort under året. Så här kommer mitt år i bilder och text.

I januari fotade jag månen för första gången en iskall vinterkväll. Jag jobbade väldigt mycket denna månad, på både förskolor och i skolan. Jag och Johan åkte till Göteborg en helg för att bo på hotell, shoppa och vara på spa för att fira vår 3årsdag som var på måndagen. Umgicks med min brorson och köpte nya vinterskor. Gjorde tre fina snögubbar med Johan. Åt semlor hos mormor. Fotade massor ute i frosten och hade väldigt mycket migrän hela månaden och funderade en del på hur jag skulle spendera kommande höst.


I februari sov jag över med både Johan och Emmy under alla♥dag för mamma & pappa var i Stockholm. Firade mammas födelsedag med familjen och var ute och gick en promenad med Hanna och vovvarna. Jag besökte migränkliniken för första gången och umgicks med Annie, Erik och Johan en fredag. Jag var även och gjorde en undersökning på ögonkliniken och fick medel så mina pupiller förstorades och såg helt sjuk ut. Min bror gifte sig i slutet på februari så jag var på mitt första bröllop och sjöng även för dem både i kyrkan och på kvällen med släkten. 


I mars jobbade jag mycket för ovanlighetensskull. Jag gjorde högskoleprovet för första gången tillsammans med Emelie som jag även hade två mysdagar med då jag fick gosa med hennes getter och får. Var första gången hos kiropraktorn för att prata om hurvida det kunde hjälpa mot min migrän och Sofia och Sebbe var hemma på myskväll en dag. Alice fyllde 4 år och vi fick färska bananer ända ifrån Vietnam ifrån en vän. Jag fotade det lilla av våren som började dyka upp så som snödroppar och krokusar. Det var final i melodifestivalen och jag hejade stenhårt på Måns som sen vann. Månaden innefattade massor av migrän som vanligt och jag saknade Emmy som var i Brasilien i 3 veckor och i princip okontaktbar. 


I april så gjorde jag och Johan en cykelutflykt och tog med oss picknick. Vi firade påsk tillsammans med några goda vänner till familjen och jag spenderade en kväll tillsammans med Emelie. Jag lagade goda auberginer till middag en dag och träffade Emmy som var hemkommen från Brasilien. Jag, mamma, Sofia och Alice tog en tur till Öland där vi tog det lugnt och shoppade lite. En god vän till familjen dog i slutet av april och det var väldigt chockerande. I slutet av april åkte även mormor in på sjukhuset och det jag trodde skulle vara något litet visade sig vara cancer och jag tog en paus från bloggen och en paus ifrån livet kändes det som när jag fick veta det.


Maj var en hemsk månad. Den bestod av så mycket ångest, sorg och känslan av hjälplöshet. Var på sjukhuset många, många timmar denna månad och besökte mormor och i slutet av månaden dog hon. Jag saknar henne så mycket och jag tänker på henne varje dag. Jag har inte mycket foton ifrån denna månaden då jag var mycket på sjukhuset och när jag väl var hemma orkade jag helt enkelt inte göra annat än bara ligga i sängen och hålla om Måns ungefär. Vi var även på begravning i början av maj för vännen som dog i april. Det enda jag har bild på att jag gjorde och som jag minns var att i början av maj var jag och Johan och tittade på när pappa skulle köra veteranrally. 


I början av juni tog min syster examen på högskolan och vi var i Jönköping för att fira det. Vi hade även släkten hos oss dagen efter för att fira hennes 25års dag som var i mitten av månaden. Vädret var hur dåligt som helst förutom 2 helger då det var jättevarmt, annars var det så kallt så jag t.ex. behövde ha vinterjacka första veckan i juni för jag frös så. Jag var och firade Jossan som tog studenten. Vi var tvugna att avliva vår älskade häst Lilleman efter en lång tids sjukdom och det var så otroligt sorgligt. Jag firade midsommar tillsammans med familjen, nära vänner till familjen och Johan. Kvällen spenderades med Annie och Erik. Det var begravning för mormor i slutet av juni och jag sjöng på den vilket var det svåraste jag någonsin gjort, men är SÅ glad att jag gjorde det. Hela dagen var så svår att hantera men det var skönt att få ett avslut. Sista helgen i juni spenderades på Öland tillsammans med mamma och Alice och det var så skönt att få komma bort lite även om stugan påminde oss mycket om mormor.
Publicerat i Livet