Mitt 2015 - del två

Första helgen i juli var det jättevarmt och jag badade både på jobbet med fritids på fredagen och med mamma både lördag och söndag i Värnamo. Hade myskväll med Hanna och min syster sov hos mig. Jag jobbade hela andra veckan och när jag slutade på fredagen tog jag tåget ner till Kalmar och Öland där mamma och pappa var. Där stannade jag i drygt två veckor och hann både umgås med mamma, pappa, sofia, goda vänner till familjen, grannarna på Öland och Johan. Vi var på solliden på Victorias födelsedag, shoppade, spelade minigolf, badade, såg på Roxette, åt massa glass i hamnen, kollade på bio, gick promenader i solen och hade det så mysigt så. När jag kom hem spenderade jag två nätter tillsammans med Emmy vilket var supermysigt. I slutet av juli åkte jag och Johan även till Göteborg tre dagar och var på Liseberg, shoppade och sov i tält. 


Augusti inleddes med att jag hängde med Johan på hans kompis bröllop. Dagen efter begav jag och Emelie oss till Öland och stugan där vi stannade i fyra dagar. Vi solade, badade, spelade minigolf, shoppade, spelade spel och tog det lugnt. Jag var på konsert tillsammans med Hanna där vi fick se både Freda', Måns Zelmerlöw och Tomas Ledin vilket var helt fantastiskt roligt. Jobbade några dagar av månaden och umgicks med Johan. Jag fyllde 20 år och firades av familjen med fina presenter, tårta och misslyckad men god mat haha. Näst sista helgen åkte jag till Öland för att gå på ännu ett bröllop men denna gången var det min vän Jossan som skulle gifta sig. Där träffade jag min gamla barndomsvän Malin och vi umgicks hela kvällen och klickade direkt. Jag åkte båt med Sofia och Sebbe och badade i det fina vädret. Umgicks med Annie och började på aerobics vilket var superkul. Sista helgen i augusti spenderade jag också på Öland men denna gång tillsammans med Emmy, vi var på lite utflykter, gjorde god mat och hade det jättemysigt. 


I början av september umgicks jag och Malin för första gången efter bröllopet vilket var superkul. Jag och mamma var på en föreläsning av Katarina von Bredow på biblioteket i stan och jag köpte även hennes nya bok och fick den signerad. Jag och pappa blev firade av släkten eftersom jag fyllt 20 och han skulle fylla 60 någon vecka senare. Jag köpte ett nytt och sjukt dyrt objektiv, ett vidvinkel, som jag velat ha länge och sparat till och fått pengar till i present. Hela familjen och 4 vänner till familjen åkte till Irland den 10 sep och det var en jättemysig och rolig resa som jag är så tacksam över. Jag och Johan hade myskväll med Annie och Erik en lördag och jag träffade Malin ett par gånger till. I slutet av månaden var det dags för rymdfenomenet "Blood moon" vilket jag var uppe nästan hela natten för att titta på. Sista helgen i september spenderade jag och Johan i stugan för det var ännu en gång dags för Skördefest på Öland vilket alltid är lika mysigt.


Oktober började med att jag, sofia och mamma var på Tjejkväll på stan vilket innebär att affärerna har öppet sent på kvällen. Det serveras lite fika här och där, alla har massa erbjudanden, en del har goodiebags och det är nästan bara tjejer ute på stan, mysigt! Vi urnsatte mormor vilket var en riktigt konstig upplevelse. Jag fotade min syster Sofia som var gravid tillsammans med Sebbe och umgicks med Emelie en söndag vilket var mysigt. Jag gick på aerobics varje måndag som jag började på i augusti. Hade myskväll med Hanna och var hos kiropraktorn. Umgicks med Johan och var på massage som jag längtat efter. Jag spenderade ett dygn uppe i Jönköping hos Malin som precis flyttat hemifrån vilket var jättekul. Vi firade min mosters man en kväll och hade det mysigt. Jag och min systers kompisar anordnade en babyshower för Sofia som blev väldigt lyckad och mysig. Hade sleep-over med Emmy och gjorde högskoleprovet.


Första helgen i november tog jag och Johan hand om djuren här hemma då mamma och pappa var i Stockholm. Jag umgicks med Malin två dagar i rad och tatatuerade in en katt på armen. Jag blev jätteförkyld i två veckor och hade feber två dagar. Firade 6 år som vegetarian och var på bio tillsammans med Emmy. Fotade ett dop åt några vänner och umgicks med Johan. Jag var på synundersökning och jobbade mycket under hela november. I slutet av november föddes min lilla systerdotter Ella.



December inleddes med en Öland-helg tillsammans med Johan då vi shoppade, var på julmarknad och hade det mysigt. Jag sov över hos Emmy och firade min svågers födelsedag en kväll. Jag umgicks med Hanna, jobbade några få dagar och tittade på julshowen i mina gamla skola. Jag umgicks med Johan, bakade julgodis med mamma och klädde granen. Spenderade ett dygn i Jönköping tillsammans med Malin, handlade klart julklapparna, tittade på film och åt god mat. Firade julafton hemma och var på mellandagsrean både i Värnamo med mamma och i Jönköping med Johan. Var på bio med mamma och pappa, klippte mig och umgicks med Jossan. 



Idag är det den sista dagen av 2015 och det känns skönt. Det här har varit det värsta året i mitt liv hittills då både en kompis till familjen, vår häst och min älskade mormor dog i våras. Det ska verkligen bli skönt att lämna det här året bakom mig och jag hoppas att 2016 innehåller mycket mer glädje och mindre sorg. Om vi ska se till det positiva så var det bästa som hände iår att min underbara systerdotter föddes och att jag blev vän med finaste Malin. Det har ju även vart vissa dagar man kommer minnas som var roliga så som när jag och Johan var i Göteborg båda gångerna iår, Roxette konserten, midsommar, min brors bröllop, Victoriadagen, konserten med Hanna, Öland med både familjen, Johan, Emelie och Emmy och lite andra dagar. Men sorgen har ändå tagit överhanden och jag hoppas inte jag behöver uppleva ett lika sorligt år nästa år också. Så vi säger hejdå 2015, välkommen 2016! ♥
Publicerat i Livet