Bildbomb från Skördefesten


Hej på er! I fredagskväll åkte jag och mamma mot stugan på Öland där det vankades skördefest. Vi var framme runt 10 på kvällen och hann inte mer än packa in och värma upp stugan innan vi la oss. Morgonen efter åkte vi och shoppade i köpstaden i några timmar, åt pizza och åkte sedan mot Kastlösa där Glashyttan ligger, därifrån gick vi med varsitt köp. Sen åkte vi vidare mot Eriksöre Bygata där vi var förra året med. En lång by där de säljer allt ifrån glögg, pumpor, stickade kläder och godis bl.a.till att visa upp konst. 
Här kommer en drös bilder därifrån:

Där gick vi i runt två timmar innan vi svängde in på ett kondotori och köpte varsin pumpabakelse och sedan begav oss hem mot stugan.

Väl i stugan så klippte jag gräset medan mamma räfsade upp alla äpplen som fallit ifrån våra äppelträd. Sen gjorde vi varma mackor och tittade på fångarna på fortet med chips till. När fångarna på fortet var slut begav vi oss bort några hus för att titta på lite konst i en trädgård innan vi la oss och läste och somnade.

Idag vaknade jag tidigt och behövde gå på toa (och eftersom vår toa ligger i ladugården i stugan så behöver man gå ut för att komma dit så tar jag alltid med mig kameran när jag vaknar tidigt ifall det skulle vara fin dimma över åkern). Det var dock ingen dimma, istället kom det massor med fåglar precis lägligt till att jag kom ut så fotade dem istället. 

När jag tassade in igen för att lägga mig hittade jag den här sötnosen sovandes så gott.

Sen spenderades dagen med att städa och plocka äpplen. Jag var även inne runt två timmar hos våra grannar och pratade tills min moster, morbror och kusin kom för att fika en stund. När de åkt så lagade vi mat och åkte slutligen hemåt. 
Hemfärden tog ett bra tag med tanke på alla köer ifrån Öland.. Vi åkte kvart i fyra och var hemma klockan åtta så är ganska trött nu.
Haft en mysig helg tillsammans med mamma och Alice! Skördefesten är alltid så mysigt att vara på och iår blev det mycket konst att titta på vilket jag tycker är jättemysigt. Iår var det dock ännu mer folk överrallt än det var förra året, verkar bli mer och mer populärt, vilket såklart är kul men lite trångt haha.

Imorgon börjar en ny vecka, får se hur mycket jobb det blir den här veckan, alltid lika spännande haha! ;-) Hoppas ni haft en bra helg! kram 
Publicerat i Livet
#1 / / sofiasmode:

Så mysiga bilder :) Riktigt härliga!

Svar: Åh tack sötis!
/ Emma