Mitt 2014 - del ett.

Jag har ju alltid en liten års-resumé på bloggen, så here we go.
Januari inleddes i stugan på Öland med Johan. Vi firade nyår där och åkte hem igen den andra januari. Jag började min allra sista termin på gymnasiet. Jag köpte en ny kamera, en nikon d5200, som kunde filma dessutom så blev mycket utforskande med den. Jag och Johan firade 2 år tillsammans och åt på rose garden. Vi hade det kaos hemma med hönor och tuppar hit och dit och var ledsen över det. Jag TATUERADE mig som jag har velat göra i flera år men inte fått förrän jag fyllt 18. Spenderade en dag i Jönköping med Elin. Bowlade med familjen. Vi hade ensemble turné i skolan som var utmattande men roligt, jag gick många långpromenader, spelade sims och fotade mycket när jag hade tid till det.

I februari köpte jag en ny telefon, en iphone 5c som jag fortfarande är väldigt nöjd med förutom att den har börjat krångla.. Shoppade i jönköping en dag med syster och mamma där vi åt världens godaste smoothies och umgicks mycket med johan. Fotade med Emmy och var på namngivning för min brorsson. Gjorde om på mitt rum och skaffade en ny byrå. Längtade väldigt mycket till studenten och var otroligt skoltrött. Pusslade ett projekt med mamma som tog hur lång tid som helst. Mamma opererades även på slutet av denna månaden så var lite orolig över det och besökte henne på sjukhuset där hon var i några dagar innan hon kom hem.

I mars åt jag många semlor, provade min balklänning så den skulle bli rätt uppsydd vilket sedan skulle bli en katastrof. Min studentmössa anlände och jag kände massor av pirr i magen inför den stora dagen. Hade sleepover med min underbara Hanna som lättade lite på skoltröttheten och gav mig lite extra kraft. Fotade blommor som ploppat upp i trädgården och hade teaterföreställning med teatern i skolan. Tog hand om mycket hemma denna månaden med djur och lagade mat och annat eftersom mamma var nyopererad och mest låg i sängen men det funkade bra. 

I april var jag på teater i Jönköping med mamma och pappa, beställde mina balskor och umgicks med Hanna. Provade balfrisyr och köpte nya glasögon. Gjorde mängder med smoothies och var mycket utomhus då april månad var hur varm som helst. Hade mitt allra sista påsklov och vilade ut mig rejält ifrån skolan. Jag bokade även en sista minuten till Turkiet med min syster hastigt och lustigt men är så glad att jag gjorde det och inte satte skolan först. 

Första veckan i maj spenderade jag då i Turkiet och hade det jätteskönt. Hade aldrig varit där förr men trivdes bra förutom alla turkar som tjatade på en så fort man visade sig ute haha. Hade strålande väder förutom två dagar och tog det lugnt. När jag kom hem igen hade jag tusen olika saker att göra i skolan, stressade nästan ihjäl mig själv för det var så mycket, hade gitarrbeting bl.a. Hade mycket Eurovision i huvudet som det fan jag är och sista veckan i maj åkte jag och Johan till Kreta. Känns som hela maj spenderades utomlands då jag bara var hemma i någon vecka imellan resorna. Såå bra månad.
Publicerat i Livet
#1 / / Syster :

Ååååååh sol å värme!!!

Svar: sååååå skönt!!!!
/ Emma

#2 / / vildblomma.blo.gg:

vad kul med en tillbakablick!!

Svar: ja visst är det! :)
/ Emma

#3 / / Jessica:

Åh, det är så kul att läsa årsresuméer :)

Svar: hihi, ja det är så kul att se tillbaka och minnas året :)
/ Emma