Mitt 2014 - del två.

Den första juni kom jag och Johan hem ifrån Kreta. Den tredje juni fixade jag naglarna inför studenten och dagarna innan var bara väntan inför den femte då vi skulle ta studenten. Det räknades ner på väggen i skolan och jag var så pirrig. Den femte small det och hade den roligaste dagen i mitt liv. Rent lyckorus. Två dagar senare var det dags för bal och det var roligt att göra sig så fin och gå längs gatan och uppleva det tillsammans med Johan och Emmy mestadels. Firade mina kompisars studenter veckan efter och firade min syster som fyllde år. Firade midsommar med familjen på Grönebacke. Målade staket i byn som sommarjobb och åt jordgubbar. 

De två första veckorna i juli spenderades i stugan på Öland. Var på victoriadagen, åkte roadtrip med mamma och mormor, badade i havet och i grannarnas pool, satt ute på kvällarna och njöt av sommarvärmen, badade med alice, shoppade massor, åt ute, träffade kändisar dagen innan victoriadagen, läste massa böcker i hängmattan och hade det allmänt mysigt. Sen tåg jag tåget hem och spenderade några dagar med Johan då vi bl.a. spelade monopol och paddlade kanot till en strand där vi låg och solade och badade hela dagen. I slutet av juli begav vi två oss till Öland där vi spenderade en vecka. Innan det slog över till augusti så kollade vi på utomhusbio, var på kalmar slott och shoppade i borgholm.

De sista två dagarna på Öland med Johan var i augusti och då spelade vi minigolf, var på slottet i borgholm och shoppade även där, åt god mjuklass och badade. Sen åkte vi hem igen och då var jag, mamma, pappa och min syster på en helt fantastiskt utställning om Titanic i Halmstad. Min fina Theo var sjuk hela augusti och ororade mig mycket över honom. Klippte av 2,5 dm av mitt hår ganska spontant och har inte ångrat mig en enda gång sen dess. Jag och Emmy åkte en långhelg till stugan där vi var en stund på kalmar stadsfest, shoppade, spelade monopol, solade och jag umgicks lite med mina grannar där nere. Den 14 augusti avlivade jag min hamster Theo, ett tungt beslut som jag var så ledsen över. Den 16 kom familjen och firade min födelsedag. Sista veckan i augusti åkte mina föräldrar utomlands så jag spenderade några nätter hos min syster och resterande hade jag kompisar och johan sovandes hos mig så jag slapp vara ensam. Bakade en tårta till mamma och pappa när de kom hem igen för hade saknat dem massa.

September började med att The sims 4 hamnade i brevlådan som jag hade fått i födelsedagspresent någon vecka tidigare. Spelade det mycket. Den 1 september började jag jobba som timvikarie inom barnomsorgen. Åt god mat på altanen med familjen och fotade så fort jag fick chansen. Fotade mest våra djur i solnedgångarna och njöt av att sommarvärmen höll sig kvar såpass länge. Blev himla massa nya ställen på jobbet hit och dit och blev helt virrig av att lära mig alla namn på barnen och anpassa mig till alla nya ställen. Fick rosor av Johan på vår månadsdag. Firade pappas födelsedag och tömde dammen inför vintern och upptäckte över 50 yngel som jag fångade upp i timmar. Jag röstade för första gången och det kändes otroligt bra. Bakade nutellabollar och hade mysdag med Emelie. Fick en gigantisk nutellaburk av pappa. Gick med kjol långt in i september utan att frysa ett dugg och åkte till Öland med mamma och Alice och spenderade helgen på Skördefest och hade det jättemysigt. 

Blev sjuk i början av månaden med migrän och förkylning som gjorde att jag fick stanna hemma några dagar för att bli frisk. Jag och mamma åkte och hämtade mina marsvin en mörk kväll och var så glad över det. Gick många promenader med Alice och åkte till Jönköping med Johan en dag. Beställde ett personligt halsband till Alice som blev jättefint. Hade myskväll med Emmy då vi tittade på idol och åt tacos. Var trött på min migrän som aldrig tog slut. Sov över med Hanna och var på släktkalas. Bakade något helt nytt, äppelrosor, på våra ölandska äpplen som var hur gott som helst. Beställde hem lite kläder och åkte även till Jönköping igen och shoppade med mamma. Jag tatuerade min andra tatuering som mot förväntan inte gjorde ont överhuvudtaget och vi firade min brorsson som fyllde 1 år.

Myste med mina marsvin massa och var helt förbluffad över att jag i början av november kunde plocka blommor ifrån trädgården som jag satte i vaser på rummet. Var på stan med Johan och åt god pizza med efterätt och kollade på bio efteråt. Kollade massoooor på the walking dead som jag blev helt beroende av och fotograferade den allra första frosten när den kom. Jag och Johan höll min syster och svågers katter sällskap medan de var bortresta nästan ett helt dygn. Hade myskväll med Annie och åkte ytterligare en sväng till Jönköping med Johan. Denna gången köpte jag massa nytt till mitt rum. Bl.a. en ny sänglampa och en hel del ramar. Hade myskväll med Emelie då jag fick skratta tills jag fick kramp. Träffade en syo för att prata om framtiden och redde ut en hel del iallafall. Hade övernattning med Emmy som jag hade saknat massa. Första advent infann sig och den spenderades hos mormor med adventsfika med släkten. 

I december fotade jag mycket natur och mycket på våra djur i olika miljöer. Kollade mycket på serier och jobbade bara 3 dagar på hela månaden. Bakade pepparkakor och julgodis med mamma. Spenderade en helg i stugan med Johan. Firade min svågers födelsedag och hade en trevlig kväll med Annie, Erik och Johan med bowling, pizza och spel. Firade julafton med släkten och familjen och fick allt jag önskade mig. Gick en långpromenad med mamma i snön. Hade hur mycket migrän som helst hela månaden. Hade en underbar myskväll med min Emelie och firade nyår med Johan, Annie och Erik. 

2014 har gått otroligt snabbt, särskilt sista terminen på gymnasiet i våras. Mina bästa månader detta året är helt klart maj, juni och juli. Maj för bägge utlandsresorna iår, juni för studenten och juli för jag spenderade så mycket tid på Öland och hittade på så mysiga saker. Nu hoppas vi på ett fint 2015! 
Publicerat i Livet