Ett fotbollslag som visar upp djurplågeri.

Idag visar en fotbollsklubb vilka värderingar dom har när dom väljer att låta en minkfarm "ställa ut" 13 minkar på deras match. Djurens rätt anmälde detta till Svenska fotbollsförbundet i hopp om en reaktion som skulle förhindra detta. Som svar fick de att "det är inte konstigare än att ställa ut bilar på en match". Ursäkta mig? Skojar du med mig eller? Du jämför levande, kännande, instängda varelser med en plåtburk? 
Att försöka "hjälpa" minkfarmarna och få folk att se hur dom har det när 7/10 svenskar vill ha ett förbud av denna hemska industri är patetiskt. Varför inte låta folk gå in och kolla hur det går till när de flås levande och gasas till döds istället?

Pälsuppfödning kan vara det absolut värsta som existerar enligt mig. Det är koncentrationsläger i modern tid. Att något så pass utvecklat folk som vi påstår att vi är, är så egoistiska och ska föda upp djur för att döda dom för deras päls och bära det sen är helt sjukt efterblivet rent ut sagt. Herregud, det är 2013 nu, jag skäms för att bo i Sverige. Jag skäms över att vara människa.

För övrigt känns det väldigt ironiskt och hemskt att medan dom springer runt på en gräsplan och sparkar på en boll ska de visa upp en vidrig industri med minkar som aldrig någonsin får känna gräs under fötterna. 
 
Köp aldrig någonsin päls. Det finns fejk päls om du nu måste ha det på dina kläder. Många kedjor har slutat använda päls just för att det är så moraliskt fel och vill visa vad de tycker. Gör det du med. Djurens rätt har samlat ihop en lista på företag som ställt sig bakom dem som ni kan se här.

Publicerat i Livet
#1 / / emmy:

så himla fruktansvärt! vem vill se det ens, liksom veta att de djuren komma finnas på nån jacka sen, usch!!
bra skrivet <3

Svar: ja usch.... helt sinnessjukt :( <3
/ Emma

#2 / / ifrågasättaren:

Blä för den där vidriga idén. Hoppas det kommer så enormt mycket motstånd att de ångrar sig riktigt jävla ordentligt.

Svar: hoppas jag med. usch.
/ Emma

#3 / / lovisa :

så jäkla hemskt! håller med dig, ibland skäms jag verkligen över att vara människa!!! vi är verkligen helt dumma i huvudet ibland :(

svar: åh vad kul!! tycker om det mycket, känns som en perfekt serie att sitta och titta på tillsammans ju, spännande och så! Vi är i mitten på den tredje, vart är ni? :)

Svar: ja helt sjukt! är bland det äckligaste som finns..
ja det är verkligen jätte spännande!!! okej hihi vi såg klart säsong 4 igår :) så sjukligt bra!!! dock lite för mycket att hålla reda på ibland haha! vem är din favorit? min är lättttt hurley <3<3
/ Emma

#4 / / lovisa (foto):

svar: hahahhaa ja han är så himla söt! jag tycker mest om sawyer hhihihi... tycker han är så söt som är ganska känslig ändå men inte vill visa det, och sen är jag svag för skrattgropar..... och han är så rolig hahaha!

Svar: jaaa åååh sawyer är så himla underbar!!! vill ba krama han haha... "son of a bitch...." HAHA <3
/ Emma